VEOLIA

Innan syrrans bröllop skulle jag jobba ett par dagar vilket innebar tåg eslöv-linköping och ner med bil två dagar senare. När jag skulle upp var det krångel i Mjölby och istället för att vara framme 18.30 som jag skulle (och hinna träna, packa och tvätta) var jag framme efter 23 någongång. Detta medförde att jag var tvungen att ta taxi till Malmslätt, hämta bilnyckel och sen tillbaka med taxi för att hämta bilen som stod på stationen (Mats hade kört ner den till station och lämnat in nyckeln på pressbyrån som stängde kl 22 och bussarna slutar ju gå kl 23) eftersom jag var tvungen att ha bilen kl 6 för att vara på Marieberg kl 8.

Denna billiga veolia resa på 220 kr slutade då på ca 800 kr (var ju tvungen att köpa något att äta på tåget också...). Jag skrev till Veolia för att få ersättning för detta och jag får 50% av biljettpriset, dvs 110 kr, och jag skulle även få en resecheck som plåster på såren. Helt seriöst, näst sämsta ersättningen jag fått i mitt liv (efter Fritidsresors futtiga resecheck på 300:-).


Kommentarer
Postat av: FrökenKajson

Haha, ja klart vi ska synka!!! Bli gravida när vi är typ 28 lr 29? Passar det? (vet att det är kortare än jag skrev men det var mest en pik till vissa pressande föräldrar :)

2010-08-13 @ 19:28:45
URL: http://frokenkajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0