OVISSHET

Om sex månader är vi hemlösa, jag har inget jobb och CSN vill inte längre låna ut pengar till mig. Spännande....
Så nu har min hjärna börjat jobba på högvarv för att komma fram till vad jag ska bli när jag blir stor. Jag har tre alternativ på ställen jag vill flytta till i år, förhoppningsvis blir det ett av dessa: Danmark, Borås/Göteborg, Östersund. Och ja Östersund är sjukt skumt att jag vill flytta till. Men jag vill bo i Norrland i ett år. Få en riktig vinter med 100% natt och uppleva sommar med 100% dagsljus. Nu vet jag i och för sig inte om det är riktigt så i Östersund, eftersom denna stad ligger precis mitt i Sverige(!!!). Helt sjukt att en så nordlig stad kan ligga så långt söderut...Men visst hade det varit coolt att bo få uppleva ett sånt år. Men inte mer än ett år, sen får det räcka. Jag vill ju inte bli norrlänning på heltid.

FIN PRESENT

Igår när jag kom in genom dörren möttes jag av ett paket som trillat in genom brevinkastet. Det var present från fina Nea. Tema choklad. Tog världens lyxigaste chokladdusch imorse innan skolan. Tack så hemskt mycket:)

TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN

I onsdags kl 4 ringde klockan och jag väckte upp Diana som fick skjutsa mig till stationen.
-21 grader kom jag ut till i Östersund. Mats kom och hämtade mig och vi bilade mot Bydalen. Två bilfärjor tog sin lilla tid, men det var mysigt. På kvällen käkade vi mat på värdshuset, kastade lite pil och festade så smått innan Mats och jag stack hem och badade bubbelpool.
I torsdags fyllde jag år och då åkte Mats och jag till Åre. Mats åkte kite och jag gick i byn. Sen körde vi återigen bort mot Östersund för att äta på Take-Mikado, världens bästa japanska restaurang utanför Japan. Det blev 5-rätters och vinpaket. Mycket mycket mumsigt.
Fredag och lördag var heldagar i backen. Denna donnan har börjat åka på riktigt och vågar mycket mer än tidigare. Mer fart, mer träningsvärk och större blåmärken;) varav ett sitter strax under fläskläppen...Idag var det dags att packa, städa och åka hem. Här är lite bilder.

Vinterbild från tåget upp

Väntar på bilfärja

Och där i bakgrunden kommer den

Kite i Åre

Bypromenad

Vackra hus...

och vackra vyer

Mats på Take-Mikado

Och jag som väntar på god mat

Efterrätten förevigad. På toppen 24 karats guld, tydligen bra för lederna.

Jag fyllde 26:e och P-J fyllde 27:e så vi blev bjudna på "fyllegrodor"

Gänget samlat för lunch

Transportsträcka

Utsikt

Mats

Jag med antydan av blåmärke och fläskläpp

Njuter av solen utanför stugan

Baksidan på stugan

Vardagsrum

Kök

Relax

Bra resa helt enkelt!

NORRKÖPING

Idag "tvingade" frugan med mig på äventyr. Kl kvart över två skulle vi ta pendeln, det blev till Norrköping. Där gick vi runt och rea-shoppade som bara vi kan. Sen blev det indisk mat och vin och drink innan vi tog tåget tillbaka igen. Vi hade det hur bra som helst på min "födelsedag". Dock missade jag handbollen, men det gjorde tydligen inte så mycket...

OCH LITE TILL

Hittade lite på HM.com också.

ÖNSKNINGAR

Ja jag fyller alltså 20 på torsdag igen (eller 26..) och har inte kommit på någon bra önskelista. Eller jo mamma och pappa har fått besked om att jag vill ha träningskort och syrran om en snygg "plånbok" som matchar mitt snygga vuxna pennskrin. Men när jag var nere på stan häromdagen hittade jag en glittrig tröja som jag blev lite kär i (skräll). Den är mörkgrå silvrig och bara sååå fin. Gick därför in och kollade Gina Tricot på nätet och vips så var listan längre. Här har ni alltså lite fler önskningar.

LINKÖPING LINKÖPING

Åter igen gör du mig besviken. Bröllopsmässan var i en badmintonhall med dålig beslysning och konstiga utställare. Nej 70 spänn rakt åt skogen. Och inga skyltar så att vi hittade heller. Nej inte ens om jag faktiskt skulle gifta mig hade det varit givande. Men det var däremot fikat som jag och Therése tog på fräcka fröken efteråt. Vi tentapluggsplanerade. Imorgon drar nya (och sista) terminen igång. Crazy att jag snart är klar civilekonom.

HELGEN

Detta ska inte bli en handbollsblogg, men fhat the wuck hände igår? En sjukligt bra halvlek och sjukligt äckligt dålig!!! Men Danmark lyckades med sitt mål i absolut sista sekund, mmhhmmhhmm.

Mats gjorde ett gästspel här hemma ett par timmar och nu är han på väg till fjällen. Jag spenderade kvällen hemma hos Therése, skvallrandes och kikandes på film.

I eftermiddag efter mitt pluggande blir det bal och bröllopsmässa. Skoj skoj.

JÖNKÖPING

Imorgon när Mats tuffar till Hallsberg åker jag eventuellt ner till Jönköping, det hade jag gillat. Då får jag träffa bästaste Sandy. Sandy & Salty <3

Idag gjorde jag en, enligt mig, galet vuxen sak. Jag beställde ett vin på Systemet. Jag som vanligtvis inte alls snobbar med vin hade bestämt mig att "fat bastard" måste jag testa efter att läst att det kommit till av misstag.

Linas matkasse är för övrigt hur bra som helst.

Och min frisör räddade idag min förstörda lugg, Cattis är en klippa.

NY SERIE

Jag har funnit en ny serie. Tidigare har mitt beroende varit Gossip Girl och Desperate Housewives och lagom till att de absolut sista episoderna av DH rullar hittar jag ett nytt beroende: Revenge. Sjukt bra. Ja jag år en serie junkie.'

SAKNAD

Saknaden kan smyga sig på när man minst anar. Jag var inne på Coop tidigare och skulle handla ost. När jag står där bland alla godingar får jag en så tydlig flashback från Lyon och det knöt sig i magen. Jag saknar den staden så otroligt mycket. Känns som att jag förlorat en kärlek.

Jag saknar lägenheten, utsikten över Rhône, lördagskvällarna/nätterna på First, den tidiga våren, mina fina besök, stunderna på stranden, utflykterna, shoppingen på Part Dieu, promenaderna längs vattnet, bussen till Bellecour, t-banan till universitetet, vännerna, språket, allt, ALLT.

Lägenheten

Tunisien i april

Cannes & Nice i maj

Annecy i juni

och mer mer mer mer saknad

BESÖK

Idag hade jag besök. Först av pappa som var på väg norrut och stannade på kaffe och lämnade av lite grejer. Och sen av Angelica och Henrietta som besökte mig i handbollssoffan. Nu slapp jag sitta och tjoa ensam. Har också insett att jag har kommit över min "handbollsfobi". Blev ju något ärrad i barndomen, men jag kommer ju aldrig mer behöva . besöka Norrevångshallen för att se en match så nu kan jag uppskatta det igen och tycker att det är sjukt kul.

Imorgon har jag det sista momentet i denna kurs. Denna kurs som egentligen* är den sista i utbildningen (innan uppsatsen). En klyscha men alltså fan vad snabbt tiden går. Bara en sån sak att Martina fyller 25 idag, galet!

Nej nu är det bingen så att man ser någorlunda representabel ut på redovisningen imorgon. Önska mig lycka till;)

-----------------------------------------------------------------------------------
*egentligen = jag är alltså inte klar och ska tenta av lite extra i vår...

VÄRLDENS COOLASTE BÄBIS

Tack Ola och Johanna för att ni gör mig till moster till världens coolaste tjej. Och tack Johanna för att du håller mig uppdaterad.

Detta pysslade Silje med i lördags. Själv låg jag i sängen och pillade mig i naveln, men varje ålder har ju sin charm.

VARG

Jag är en varg, en ensam varg. Trodde att jag skulle tycka att det var tomt när jag blev lämnad helt själv här hemma idag, men istället dansar jag i underkläderna (inte bokstavligt, eller jo jag har underkläder men jag tänkte på Tom Cruise filmen...) lagar Linas Mat och kollar på handboll. Frankrike förlorade mot Spanien :(
Dessutom har jag köpt biljett till Bydalen (Östersund) nästa onsdag. Och börjat packa haha, men jag ser ju så mycket fram emot det. Jag ska fira min 20:nde (ehhhhh okej 26:e men nu slutar jag att räkna, okej?!) födelsedag i en 230 kvm stor "stuga" mitt i backen. Mys pys. Och just ja, Diana kom hem med sin lilla chichiauauuauaua, aka hund, Bianca. Det var en söt liten halvblind, halvdöv tant. Mysigt att ha ett litet djur här. Åhhh saknar min lilla tjej Lilltjejen.
Puss på er

KOMA

Nu har jag vaknat ur min koma. 30 timmar sängliggandes med noll koll på omvärlden. Obehagligt hur utslagen man kan bli. Nu har jag i alla fall fått i mig lite mat och vatten och fått behålla den. Hoppas att det kommer att så förbli. Blä för sjukdom!!!

HANDBOLL

Mmmmm sitter och kollar på Sverige-Ryssland. Satan i gatan vilket inhopp Palicka gjorde. Tre räddningar på raken, jag är impad.

ÅRETS TRÄNINGSPASS

Då var årets första träningspass avklarat. Undra om det kommer att bli det enda. Låt oss hoppas att så inte är fallet. Jag skulle gå på dans pass tänkte jag, men det var fullt så det fick bli ett step-pass och löpning istället. Träningsvärken imorgon kommer inte att vara nådig. Är så i valet och kvalet om vad jag ska köpa för gym-kort. Fyra månader kostar 2020 kr, vilket känns blodigt då jag inte tränar jääääätte mycket. Men planen är ju i och för sig att jag ska träna jättemycket. Så om jag köper klippkort är ju risken att jag "sparar" in på klippen och går mer sällan för med månadskort känner man ju mer att man måste utnyttja och för varje gång man går blir träningen "billigare". Men jag vill ju börja spela tennis också, och det kan man inte göra på Campushallen. Nej, nu ska jag hämta Masse på stationen. 12 har än så länge betalt till Bydalen så nu börjar anmälningarna trilla in. Första skidresan som jag på allvar ser fram emot.

70-TALET

Rea fyndade på Gina Tricot i söndags, sydde och fixade igår och idag ser ni resultatet. Trodde aldrig att jag skulle gå över till "utsvängt" igen, men oj vad jag gillar't.

FÖRDOMAR, NAIV, LURAD

Jag har gått i samma klass som den 23-åriga "kvinnan" som sitter häktad för Uppsala-kidnappningen. Vi satt och diskuterade det i skolan idag och jag vill gärna tro att hon är oskyldig tills åklagaren bevisar motsatsen. Men jag känner mig lurad om hon inte är det. Liten tjej som alla beskriver som "snäll och söt" och som man inte ens trodde skulle vilja skade en fluga. Nej, allt känns bara himla skumt och konstigt.

NYA SKOR OCH ANNAT SMÅTT OCH GOTT

Sängen är nybäddad med fina lakan som vi fick i juklapp. Vänster häl ömmar eftersom jag likt ett barn envisades om att ta på mig mina nya snygga doctor martens vinterstövlar igår när jag gick på promenix med frugan. Dessa skor är ett bevis på min åldersnoja. När jag var 15 och köpte mina Clarks (som jag fortfarande har kvar, och använder...)  tyckte jag att det var fint att man såg lite vuxen ut. Nu har jag bestämt mig att jag ska ha hippa doctor martens i alla fall tills jag fyller 40, eller 45 eller hmmmm 60?! Fram tills dess är det ungt och hippt som gäller;)

Jag kollade nyligen på tåg och flyg till Östersund. Flyg känns ju mer lockande för då slipper jag sitta på ett tåg och vara rädd att bli ollad i ansiktet av någon tokig karl. Men vågar man ta tåg till Arlanda från Linköping utan att tågskrället ska vara inställt/försenat. Blir så dumt när man ska skidresa att man önskar ju snö till resmålet men mardrömmen skulle vara om det snöade på platsen man reser ifrån. Svårt det där med resor på vintern. Tacka vet jag resor till "Syden" då man kan packa ner bikini och spf 15 och sen vara nöjd. Jag säger då det, dagens i-lands problem blir svårare och svårare.

Mina fina fina boots som jag övverröser med kärlek och omsorg (putsar och impregnerar) och man går ju mer stabilt med dessa än att sätta kärringbroddar på Clarksen.

För att förstå varför jag vill ha extremt stabila vinterskor kan jag bara säga att jag är som bambi på is när det blir vinter, minns ni förra året: http://liustudent.blogg.se/2010/november/inte-byggd-for-sno.html ?