HÄRLIGA HELG

Åh vilken underbar helg jag har haft.

I fredags började det med att Mats och jag bjöds på lunch (med bubbel) av Erika innan det var dags för att ta bussen till Estocolmo. Vi fick det lite stressigt men kom i alla fall med Bus4you som känns lite extra lyxigt att åka. Väl på bussen uppfriskade vi vårt SATC minne med första filmen. 

Det hade skett en olycka på motorvägen så vi kom upp en timme senare än beräknat. Men då hann vi se klart filmen. Sen träffade vi på lite obehagliga typer på T-banan på väg hem till Erikas kompis. Men men sånt får man väl ta:( 

Vi bjöds på drinkar och mat (Tack!!) och tog på oss klackar och klänning sen vidare till Johanna som fixat och trixat och gjort cosmos och cupcakes. Och som vanligt är jag sämst på att ta bilder. Så det blev inga. Vi drog sen vidare till Sergel för att kolla på SATC2. Den var, vad ska man säga, inte lika bra som första. 





Efter bion drog vi vidare till Café Opera där Erika fixade in oss gratis, taaack<3
Jag var tröttare än trött så orkade inte riktigt gå all-in, sry. Men vi stack i alla fall vidare till ett lugnare ställe till de stängde vid tre och då åkte vi hem och hade tjejsnack hos Johanna, mys. 

I lördags gick vi upp och satte oss på Vurma,  St Eriksplan, innan jag fick åka till T-centralen för att ta bussen hem. Men jag mitt nöt var väldigt nära på att missa den eftersom jag gick ut på fel ställe och kom upp vid Åhlens och var helt vilse. Men det var en massa vänliga själar som pekade mig rätt (rakt fram, haha). Sen sov jag på bussen. 

Lite spontant bestämde jag och Sofia att vi skulle se Eurovision hemma hos mig så jag tog ett ryck med städning och fixade lite gott med snacks och Mats fixade god drink till oss. Tyvärr så är jag fortfarande sämst på att ta bilder så det blev inga bilder här heller. Men kul hade vi. Och så hade vi lite tävling om vem som skulle komma på plats 1-8 och 23-25. Jag hade inte ens med Tyskland på min lista, ooops. 

I söndags vaknade vi sent och sen tog vi bilen till Askersund där jag låg och lapade sol.




Och så umgicks vi och så åt vi glass. Sen hälsade vi på en snabbis hos svärföräldrarna innan vi hamnade hemma i soffa och mös med kissen till Michael Clayton. Nu är det ny vecka och nya tag och Mats <3 är hemma, vilken fantastisk känsla. 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jisses vad härligt ni verkar ha haft det i Askersund! Kan du inte skicka ner lite sol till oss ;)

Puss

2010-06-01 @ 15:02:34
URL: http://hellonea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0