GÖR OM GÖR RÄTT

Nu är jag färdigsydd. Jag köpte ett par riktigt härligt mörka Nudie jeans som jag hade spanat på länge 2003 eller 2004, det är länge sen hur som helst. Jag använde dem massa, sen växte jag ur dem och sen växte krympte jag i dem igen. Tyckte i våras att de började bli lite tråkiga så bestämde mig för att de förtjänade en renovering. Tror inte att jag tog någon före bild, hittar den i alla fall inte, så därför lägger jag som före bild upp hur dem typ såg ut för 6-7 år sedan.
 
Fast med orange söm på bakfickorna.


Och så här ser de ut efter en omgång med sandpapper och symaskin.



Jag är JÄTTE nöjd!!

Galet att jag minns detta köp så himla väl. Det var inne på en affär i Malmö, som jag nu så klart glömde namnet på. Han som hjälpte mig berättade att man inte ska tvätta jeans, för att de slits snyggast då. Och så visade han hur man vek upp byxorna på ett snyggt sätt som jag använt mig av mycket i mina dagar. Samma dag köpte jag även ett grön jacka från Sisley på Benetton som än idag är en favorit. Galet bra shopping dag det där:)


Kommentarer
Postat av: Nea

Kan tänka mig att du köpte jeansen på Stuk :) Superfina! Jag är själv sugen på ett par Nudie igen...tål att tänkas på!

Tack för att du tycker jag är snygg i min lugg förresten :)

Smack

2010-10-31 @ 16:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0