PACKAD OCH KLAR

Eller nästan...Bokad och klar stämmer kanske bättre. Det tog en vecka för fransmännen att komma fram till om där fanns plats på hotellet som vi bokade över nätet, men igår fick vi det i alla fall bekräftat så måndagen den 25:e april flyger vi (jag och Erika) från Paris till Tunisien för en 5 dagars all inclusive resa. Mamma (och pappa, men mest mamma) är väldigt orolig(a). Lite orolig var jag också eftersom 1) jag insåg att mina geografi kunskaper var lite knapphändiga och 2) UD har avrått från "onödiga" resor dit. Men nu har jag insett att Tunisien kanske inte ligger så väldigt fördelaktigt till, men Monastir inte gränsar till Libyen i alla fall. Och UD har precis tagit bort all avrådan och säger därmed fritt fram att resa:)

Jag trodde att Tunisien låg vid nummer 2 av nån anledning, men det har jag förstått att så är inte fallet;) Men jag tycker att vi eventuellt skulle kunna flytta det från 1 till 2...

Och här har vi bilder från vårt fina hotell. Tror minsann att vi ska ladda med att se på SATC 2...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0