COLOCATION À LYON

Vi körde på sovmorgon i morse som gick över i sovmiddag. Kom inte upp förrän 11.30. Tydligen hade grannarna spelat hög musik halva natten, vilket hade stört våra nattgäster, men jag och Mats märkte ingenting. Jag satt och kollade efter vilka kurser som funkade ihop men har inte kommit fram till särskilt mycket så det projektet får fortsätta imorgon. Sen var jag ute och joggade i parken. Lite väl påklädd var jag, men skönt att komma igång. Jag, Mats och Henrik åkte iväg till Carrefour och storhandlade mat. -Gud vad svårt det är att hitta vad man letar efter när man inte ens vet om det finns här i Frankrike. Vi åt mat och sen åkte jag och Erika iväg och kollade lägenhet till henne. Vi beökte två kollektiv och för att bygga på lite fördomar kommer här lite "fakta" om fransmän.

Fransmän...

...är bohemiska
...dricker rödvin varje dag
...äter kyckling med champinjoner varje dag
...röker egen gjorda cigaretter inomhus

Så nu vet ni det:)

Jag hittade macaroons i affären så det var tvunget att få följa med hem, mumma


Kommentarer
Postat av: erica

Finare än de ihopmosade på ICA! :)

Puss



2011-01-11 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0