DAGENS

Imorse skulle jag börja kl 8, fail. Jag blev sen och övertalade mig själv att det var en onödig kurs eftersom det är för de som läser första året. Så jag sprang iväg och kollade upp salar och schema och lite sånt sen pillade jag mig i naveln tills jag började med Mathématique Financière kl 10. Jag gick till biblioteket i väntan på Erika och kollade igenom lite papper. Kul att vara igång.

När Erika kom var jag aphungrig så vi gick till skolans matsal (efter att försökt sätta in pengar på studentkortet med svenskt kort vilket inte gick och gick och växlade för att försöka med mynt vilket visade sig inte hellet gick visade sig när vi stod i kassan och inte kunde betala) och åt en kulinarik måltid bestående av stekt fisk (torr), ris (sjukt torrt) och baguette (ja torrt det med), inget smör, ingen sås. Jag har aldrig ätit något så torrt i hela mitt liv. Det var nästan så att man ville doppa brödet i vattnet för att festa till det lite. Och nej, det var liksom inget som riktigt fungerade idag.  

Sen träffade vi våra svenska klasskompisar Anna och Helene. Helene har varit ett halvår i Guadeloupe och var brun som en pepparkaka:)

Jag och Erika tog oss sen in till stan och tog en välförtjänt Latte på Starbucks (och carrot cake). Sen gick vi och kollade på de fina butikerna som ligger i stan: Hermès, Louis Vuitton och Dior bland annat. 

Sen kollade vi en lägenhet till Erika men nu har hon fått en annan så imorgon flyttar flickebarnet ifrån oss:'( 

Ikväll såg vi på ett avsnitt av Desperate Housewives och Cougar Town. Nu väntar bingen. God Natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0