FATTAR INTE

Jag förstår mig inte riktigt på det franska lärarsättet. Snacka om att tjäna pengar på ett lätt sätt. Jag kan också läsa en text högt i klassrummet. Bah!

Hade en diktamens-föreläsning igår och en imorse. Men imorse gav jag och Erika upp och gick och drack kaffe istället. Bättre att fråga någon i klassen om antecknngar i så fall känner jag. Jag skriver bara upp ord som jag känner igen så några fullständiga meningar blir det inte.

Och igår insåg jag två saker:
1) Måste öva på gamla hederliga verb.
2) Måste sluta gå i affärer.
 Anledning: Mannen vid inskrivningen sa "Vous pouvez vous asseoir" (Du kan sätta dig ner). Jag hör "bla bla accessoar" och börjar genast fundera på halsband, örhänge, väskor och skor... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0