I LYON

Oj vilken kickstart 2011. I lördags tog Mats och jag vårt pick&pack och rullade söderut. Efter ett nattligt besök i Knüllwald (Ja i Tyskland finns det bra namn på byarna, inget blyga alls) var vi igår framme i Lyon vid 18.30. Vi var och åt pizza på lokala pizzerian och till det blev det rödtjut för att fira.

Imorse kl 8 gick jag ut för att leta rätt på skolan Jean Moulin Lyon III. Det gick över förväntan efter lite hjälp av snälla T-bane vakter. Kl 9 öppnade kontoret för internationella studenter. Men fick veta att lektionerna börjar först imorgon. Väldigt skönt att få en dag och landa. Jag var precis ute på en kort promenad bort till världens finaste park som ligger här i närheten. Åh jag är så glad. Det känns så himla bra än så länge och ja jag vet att jag inte ens varit här ett dygn. Men än så länge är jag lycklig coh jag önskar att alla jag känner kommer och hälsar på och får se denna underbara plats.

Och ingen snö är här. Idag har det varit strålande sol och det känns som mars ungefär, så snart kommer våren:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

du måste ta massa bilder och lägga ut hjärtat!

puss e

2011-01-03 @ 16:38:30
Postat av: Angelica

Åh, låter bra att ni funnit er tillrätta och att du trivs! Säg till om ni har vägarna förbi rivieran, så säger jag till om jag har vägarna förbi Lyon. Verkar ju vara en schysst stad :) Sen blev jag väldigt glad av att höra att vädret och våren redan är på ingång i Lyon, då borde det ju inte vara så mycket sämre i Nice ;) Ha det underbart vännen! PUSS

2011-01-03 @ 17:20:10
URL: http://niceisniice.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi kommer och hälsar på!!!! Ska bli så underbart skoj!

2011-01-04 @ 08:19:37
Postat av: Angelica

Vad bra, det är baara att ringa :) Mitt franska nummer är 0646153924, så hör av er om ni har vägarna förbi :) Är riktigt sugen på att åka ner igen nu, så jag hoppas vi ses snart! Måste ju göra en Frankrike-roadtrip känner jag :) Puss

2011-01-04 @ 18:10:18
URL: http://niceisniice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0