MERCREDI À LYON

I morse var det lite små kyligt när vi tog oss till bussen, men när vi väl var färdiga där sken solen så fint på oss. Vi träffade upp Anna som bott här sedan i höstas och sen kom pojkarna också. Vi åkte till ett sushi ställe (där man fick plocka så mycket man ville från ett rullande band för € 16) och käkade lunch (inte bra att äta ute varje dag...) sen tog vi oss in till Bellecour. Jag och Erika fixade månadskort till buss/t-bana och så drack vi kaffe på Starbucks, vi satt ute på uteserveringen, LYX. En sväng inom Zara resulterade i ett efterlängtat pannband (tyvärr i svart, men men nu kan jag ha uppsatt hår och slippa frysa om öronen ändå). Strax ska vi iväg och träffa andra DEUF-are och dricka "en drink eller två". Imorgon blir det nog lite sightseeing och kolla upp kurser och träna (så nu är det officiellt, nu måste jag göra det).

~    ~    ~    ~    ~    ~    ~    ~    ~    ~    ~    ~

Här kommer lite bilder från tiden som gått.

Grindarna till Parc de la tête d'or (från fel håll, dvs insidan)

Mats i Parken

Och jag

Stora gäss som tigde bröd


Massa fina träd fanns det och ett zoo men det hanns inte med.

I stan idag: Anna, Henrik, Mats i telefon och Erika.


Erika och Anna


Utsikten från vår lägenhet över Rhône

Tänk när knopparna börjar komma på träden, så fint det kommer att bli:)


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Å ser härligt ut där nere i frankriket! :)

Kramar Elli

2011-01-05 @ 17:33:07
Postat av: Hanna Petersson

Visst är parken vacker! Tänk dig då på sommaren, vilken syn! ATT jag måste komma o hälsa på er och se parken igen! =) Känns allt bra än så länge? Jag sitter här hemma o är GÖRNERVÖS! Vill bara åka nu känner jag, så jobbigt att vänta! Ha det så bra så hörs vi! (jag heter hannapeterson88 på skype!)

Kramar!!

2011-01-05 @ 17:34:12
URL: http://passionistan.blogspot.com
Postat av: Sanna

Vad mysigt ni har det :) men jag kommer sakna dig här hemma, ett helt halvår :( Hoppas vi kan höras snart. pussss

2011-01-06 @ 11:38:54
Postat av: FrökenKajson

Åh vad vackert det är, ska bli så fantastiskt att hälsa på er i vår! Det verkar som ni har det bra och vad kul att Erika och Anna också är där -det hade inte jag fattat! Ta hand om varandra!!

2011-01-06 @ 12:11:11
URL: http://frokenkajson.blogg.se/
Postat av: FrökenKajson

Vi har hittat hotell i parken (eller i ett hörn av parken!!) för schysst pris! Både resa och hotell vid parken för samma pengar som vi tittade på från början så du behöver inte leta :). Nej det är ju kul att träffa nya människor också så klart, oui, oui :)

2011-01-06 @ 18:53:07
URL: http://frokenkajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0