SOLDE

Jag citerar Erika efter dagens shopping:
"Här är så mycket fint så att jag mår illa".

Igår hade jag fransktest, franska kultur-föreläsning och en kurs som hette Médias et Opinion Publique. Den sistnämnda var mer som ett seminarium med 20 studenter varav ungefär hälften var utbytesstudenter (och där fem stycken gick efter pausen). Det var det värsta jag gjort i franskväg. Förstod inte ett skit och så ville läraren att vi skulle presentera oss själv, och en del av betyget grundar sig på deltagande under förelsningarna. Det var därför jag var så trött igår när jag kom hem. Men nu har jag bestämt mig för att kapa den kursen och ska testa en annan imorgon kl 8. Tur att man kan testa lite olika så här i början. Sen var vi på Part Dieu igår också. Kom kvart i åtta, de stänger åtta, men affärerna hade redan stängt. Skulle vi aldrig kunna göra på Marieberg...Och Erika flyttade vi till hennes nya hem. Så var hemma runt halv elva igår. Så ja, jag var trött.


Idag skulle vi på föreläsning kl 8, men vi fick veta tjugo över att den var inställd. Så vi gick hem till Erika, såg på TV och sov. Sen gick vi och skrev in oss på gymet, kollade våra tider i FLE (franska för invandrare typ) och tog oss in mot Bellecour där vi bokat tid på banken. På vägen dit kom vi fram till att "mellandagsrean" här kallad "solde d'hiver" startade idag.

Det såldes macaroons på vägen mellan Bellecour och Sans Souci.

Vi hittade även något som ska vara typiskt för Lyon -Trompe l'œil

Superfint:)

Så vi gick och kollade på skor och jag hittade ett par stövlar som var perfekta för 24 € (40 € -40%). Åh lycka. Efter lite fix och en paus hemma hos mig så åkte vi tillbaka till Part Dieu och jag har numera varit på världens bästa rea. Följande fick följa med hem. (Det var sjukt mycket folk så orkade inte prova kläder.)

Ballerinas, smink, väska, sparkdräktspyjamas till kusinbarnet

Gryyyym rea.

Stövlarna:)

Pyjamas på "Petit Bateau"

Och äntligen hittat ett snyggt datorfodral i rätt stolek och allt.

Det var dagens fångst:)


Kommentarer
Postat av: therese

Uppdatera oftare! Har typ inget att göra fram till att jag åker så behöver nåt roligt att läsa förstår du ;) Finfina fynd du, hörs snart igen på skype! Puss

2011-01-14 @ 10:21:03
Postat av: martina

ballerinisarna var väldigt fina du och väldigt josefianska =)....önskar det vore 15 grader här och mellandagsrea också så jag me fick shoppa massa fint!!

2011-01-15 @ 09:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0