VILKET MECK

Jag älskar Lyon, jätte mycket massa. Men skolan, nja not so much. Idag var det inställd lektion och sen en massa jobbigheter med att skriva in sig på TD. TD är som seminarier ungefär och obligatoriska. Men det jag inte fattat var att förutom pusslandet i schemat sedan tidigare ska jag nu försöka även få in TD som alltså ligger på helt andra tider....Och kärringa var så otrevlig och ohjälpsam, blä. Får nog gå dit imorgon och se om hon skrivit in mig. Från och med nu är torsdagar officiellt mina hatdagar.
NTIC 8-10.30
Finance d'entreprise 10.30-13
FLE 14-16
Mathématique financière 16-18
NTIC TD 18.30-20

På t-banan hem träffade jag lärarinnan vars kurs jag inte längre ska gå. Och hon kände så klart igen mig och skulle prata. Det var i och för sig trevligt. Men lite pinsamt tyckte jag att det var.

Tänkte bjuda på lite bilder från tid som gått:

I fredags svek jag Frankrike och korkade upp en italienare istället. Mats och jag var ju på Lidl och handlade så då fick en Montepulciano d'Abruzzo följa med hem. Jag kan stolt berätta att det dyraste vinet jag köpt här låg runt 3 €. Vanligtvis börjar jag med att kolla efter ettor sen tvåor, men när det kommer upp mot tre (dvs typ 27kr) då får det vara nog;)

Mats och jag var uppe och gick vid Croix Rousse i lördags. Jag har äntligen fått mina linser så nu kan jag använda solisar igen:)

Vacker utsikt, men tyvärr motljus och crappy kamera så är lite svårt att visa "känslan".

Och i lördags köpte vi hem dessa specialiteér från Lyon. Det var typ chokladtryffel med marsipan runt (blå/gröna) och med vitchoklad och kanel (vita) -supergott och något jag rekommenderar till kommade besökare.

~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~   ~
Psst...Imorgon fyller denna damen 25 år


Kommentarer
Postat av: FrökenKajson

Wiii, jag gillar ju inte marsipan men de där vinerna smakar jag gäärna på när jag kommer! Tur att vi kommer en hatdag på kvällen så kan vi skänka lite glädje :) Grattis i förskott igen!!

2011-01-25 @ 22:25:50
URL: http://frokenkajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0