DAGENS

Oerhört trött har jag varit både igår och idag. Men tvungen att plugga till "tentan" idag. Fy vad strulig den var att skriva dock. Vi fick inte gå in förrän 10 min efter utsatt tenta-tid. Sen hade det blivit för få tryckta tentor så läraren var tvungen att spring och kopiera nya - två gånger. Då sätter sig alla och fuskar och hjälper varanda med svaren. 40 frågor på 40 minuter gick skit- jag klarade typ en fråga (det var quiz så jag kunde ändå gissa på dem andra 39). Efter skolan åkte jag och träffade Isabelle och Therése för en Starbucks fika. Jag hittade cheesecake med inte allt för mycket gluten, eftersom denna vecka är min testvecka. Tyvärr tänkte jag mig inte för när Mats och jag åt sushi ikväll då det är korn i ölen och vete i soyan eller nåt för nu leker magen rövare igen...inget Grenoble imorgon med andra ord...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips!

Det är viktigt att man INTE själv experimenterar med glutenfri kost innan tarmundersökning utförts. Då kan provresultaten bli missvisande. Blodprov kan inte med säkerhet visa om man har celiaki eller inte, men det kan vara vägledande för om biopsi/gastroskopi ska utföras.



Man kan heller inte "bara" äta lite gluten, utan som glutenintolerans är det alltid helt glutenfri kost som gäller.



Har du testat laktos?

Lycka till!



2011-03-29 @ 10:11:21
Postat av: e-e-e-e-rko

har du hemliga kommenterare?

puss på maggen - hoppas det blir bättre!

2011-03-29 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0