MAGBESVÄR

Fick en kommentar tidigare idag om glutenintolerans. Jag tycker att det är jättejobbigt att ha dessa problem med magen när jag bor utomlands, speciellt när jag bara ska bo här ett par månader till för då vill jag inte hålla på och fixa med det en massa här nere. Jag känner inget när jag ätit yoghurt så jag tror verkligen inte att det är laktos. För ett par år sedan försökte vi komma fram till om det var vitlök, men det har jag strukit igen. Jätte jobbigt om jag "måste" äta gluten mat fram till jag kommer hem för att ev göra en gastroskopi då. Eftersom jag dessutom känner att jag gått ner i vikt, vill jag liksom inte push-it fram till juni...Men tack för tipset i alla fall, bra att veta.   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du inte tog illa upp för det var verkligen inte min mening. Har själv haft massor av problem med magen och läkarna hittar aldrig något. Då sa de till mig att aldrig mixtra med gluten själv när jag föreslog det. Jag har fått den otroligt intetsägbara diagnosen IBS, vilket inte säger någonting. Vissa ska äta gluten, andra inte. Samma med laktos. Några ska äta massor av fiber, men inte min mage visst. Det är så bra att man samlat en hel drös med magsjukdomar under ett namn, enklast så för läkarna :(

2011-04-03 @ 16:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0