MER TUNISIEN

Nu är jag tillbaka som människa efter mina tre tentor igår. Efter måndag har jag officiellt sommarlov, de' e' najs:)
Tänkte visa mer bilder från Tunisien nu när jag fått Erikas bilder också. Och berätta att vi var tvungna att byta hotell sista natten för att vi skulle byta flygplats av någon väldigt skum anledning. Och berätta att vi nästan fick två servitörer sparkade, fall inte för de exotiska svenskorna är deras läxa...



På planet när jag sitter och äter min "halal-dolme". Erika fick bli utan eftersom hon inte äter kött, men flygvärdinnorna försäkrade henne om att det inte var kött, utan kyckling...

På hotellet sprang denna lila varelse runt. Så himla söt, och den kom när jag ropade på den:)



Första dagen med inte så fint väder, lite för kallt att sola men vi la oss strategiskt i lä och pluggade.


Vid den "lugna" poolen

På tunisisk restaurang


Dag två, efter regnet låg vi och solade vid inte så lugna poolen.
 
Fiskrestaurangen

fiskrestaurangen

Servitörerna fyllde på vinet, släckte ner i köket, låste dörren, satte sig och började dricka, röka och prata med oss och vips så kommer direktören och värsta bråket bryts ut utanför. Fortfarande ett mysterium om de har kvar sina jobb eller inte...

Efter restaurangbesök gick vi och rökte vattenpipa.

Det var inte alls gott, smakade bara tobak enligt min mening.

Dag tre kunde vi äntligen ta oss ner till stranden några timmar.

Och sola och bada vid poolen

Så här såg det ut utanför vårt rum

Internationella restaurangen

Internationella restaurangen

Servitören gick runt och vek fina servetter och det ville jag också lära mig så fullt fokus...

...

....

...haha...

...tveksamt bra resultat

Tunisiskt vin

Också fick vi en blomma av servitören som var förtjust i Erika (ja den lilla fula var till mig och stora fina till Erika)

Och så var det nytt hotell

Och snipp snapp snut så var denna resan slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0