HEMKÖRNING AV ALKOHOL

Jag har ingen statistik, men jag har en känsla. Jag tror inte på att ett öppnare samhälle mot alkohol direkt leder till alkoholproblem. Jag älskade att man kunde köpa vin i butiken i Frankrike och att det fanns hemköring på min gata. Så sluta var så mesiga och oroliga för att hela Sveriges befolkning ska bli alkoholister bara för att man diskuterar möjligheten till hemkörning. Diskussionen var ju inte kring "pizzaleveranser" utan en fördröjning på ett par dagar. Jag kan säga att jag dricker vin när jag är sugen på det. Skiter i om det är lördag eller tisdag och jag dricker både mindre och "sundare" nu än när jag bara "fick" dricka på helgerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0