TRÖTT

Jag är galet impad över:
1) småbarns föräldrar som får för lite sömn,
2) folk som börjar jobba innan kl 7,
3) mig själv som en gång i tiden började jobbet ute på Bygdöy kl 7 och promenerade de 40 minuter som det tog att ta sig dit, jag gick alltså på den tiden upp kl 5 på morgonen.

Numera kan jag inte få nog med sömn och bävar efter de dagar jag kommer att bli berövad på min skönhetssömn. 

Dock har jag högst frivilligt blivit en morgon tåg människa. Det vill säga, de senaste turerna till och från Skåne, och även när jag åkte till Bydalen, har jag börjat min resa tidigt på morgonen. Vilket så klart resulterar i att jag snabbt blir vaggad till sömns och vaknar av att jag snarkar i den tysta kupén. Major fail. 
Men det är i alla fall väldigt skönt att få ut så mycket som möjlligt av båda dagar, alltså både dagen innan resan och resedagen. För igår avslutades min påskledighet med att se på när Ystad besegrade Lugi i Österportshallen, sen till Eslöv för att sova hos päronen och idag kl 10 var jag "hemma" i Linköping igen.


Angående "hemmet" Linköping så funderar jag starkt på att aldrig mer återvända hit efter att jag fått ut min examen i november när diplomeringen äger rum. Men är det inte bra konstigt att ha diplomeringen fyra och en halv månad efter att ex-jobbet lämnats in? Eller vill de bara var säkra på att alla med resttentor ska vara klara?!  

Nej,  nog med filosoferande nu väntar bingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0