NYA SKOR OCH ANNAT SMÅTT OCH GOTT

Sängen är nybäddad med fina lakan som vi fick i juklapp. Vänster häl ömmar eftersom jag likt ett barn envisades om att ta på mig mina nya snygga doctor martens vinterstövlar igår när jag gick på promenix med frugan. Dessa skor är ett bevis på min åldersnoja. När jag var 15 och köpte mina Clarks (som jag fortfarande har kvar, och använder...)  tyckte jag att det var fint att man såg lite vuxen ut. Nu har jag bestämt mig att jag ska ha hippa doctor martens i alla fall tills jag fyller 40, eller 45 eller hmmmm 60?! Fram tills dess är det ungt och hippt som gäller;)

Jag kollade nyligen på tåg och flyg till Östersund. Flyg känns ju mer lockande för då slipper jag sitta på ett tåg och vara rädd att bli ollad i ansiktet av någon tokig karl. Men vågar man ta tåg till Arlanda från Linköping utan att tågskrället ska vara inställt/försenat. Blir så dumt när man ska skidresa att man önskar ju snö till resmålet men mardrömmen skulle vara om det snöade på platsen man reser ifrån. Svårt det där med resor på vintern. Tacka vet jag resor till "Syden" då man kan packa ner bikini och spf 15 och sen vara nöjd. Jag säger då det, dagens i-lands problem blir svårare och svårare.  

Mina fina fina boots som jag övverröser med kärlek och omsorg (putsar och impregnerar) och man går ju mer stabilt med dessa än att sätta kärringbroddar på Clarksen.


För att förstå varför jag vill ha extremt stabila vinterskor kan jag bara säga att jag är som bambi på is när det blir vinter, minns ni förra året: http://liustudent.blogg.se/2010/november/inte-byggd-for-sno.html ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0